EnergyVision genomineerd voor de Changemakers Awards
EnergyVision is een van de dertig genomineerden voor de Changemakers Awards, de duurzaamheidswedstrijd georganiseerd door De Tijd en L’Echo. De twee zakenkranten gaan voor het tweede jaar op rij op zoek naar Belgische bedrijven die écht het verschil maken in de strijd tegen de klimaatverandering.
Stel je voor... Een wereld waarin energie moeiteloos voor je werkt. Je laadt je auto op het werk op, komt thuis en gebruikt de batterij om het avondeten te koken, je apparaten van stroom te voorzien of je huis te verwarmen met een warmtepomp aangedreven door groene energie. Dit alles terwijl je geniet van de meest betaalbare, lokaal opgewekte elektriciteit. Dit is niet zomaar een visie; het wordt werkelijkheid voor 80.000 klanten van EnergyVision.
We zullen dit opschalen naar 200.000 huishoudens en later naar één miljoen. Deze toekomst is vrij van buitenlandse gas en volatiele energiemarkten. Het is een transitie die geen grote investeringen of complexe aanpassingen van huishoudens vereist. Onze missie is duidelijk: de duurzame energietransitie voor iedereen toegankelijk maken.
Mensen hoogste goed
Daarom dingen we mee naar de titel van Changemaker. De jury kijkt immers niet alleen naar milieuvriendelijke initiatieven, maar ook naar de sociale impact van de kandidaten. Duurzaamheid draait namelijk niet alleen om klimaatvriendelijke technologie, het draait ook om werknemers, lokale gemeenschappen en inclusiviteit. Om mensen dus, die ook voor ons de reden van ons bestaan zijn en waarvoor we álles doen.
Changemaker en Publieksprijs
150 Belgische bedrijven dienden hun kandidatuur in. De Changemakers-jury selecteerde 30 finalisten, onder wie ook EnergyVision. Het energiebedrijf maakt ook kans op de Publieksprijs.
“Genomineerd zijn is nu al een geweldige eer, maar we dromen van meer. Niet voor onszelf, maar wel om onze groene droom verder waar te maken. Voor een mooiere wereld, voor jou..” – Maarten Michielssens, CEO EnergyVision
Stemmen kan nog via de volgende link tot 25 maart. Dan maakt de jury de twee winnaars, een scale-up en een gevestigde waarde, bekend.